EZTiR-Pr Protokół przyjęcia zwrotu towaru lub reklamacji towaru/usługi

Druk EZTiR-Pr Protokół przyjęcia zwrotu towaru lub reklamacji towaru/usługi

1.0(1)
1409
Wersja: 04.06.2014

Do czego stosuje się EZTiR-Pr

Zakończenie procedury zwrotu towaru powinno zostać potwierdzone:

  • dokumentem magazynowym potwierdzającym przyjęcie towaru na stan magazynu (o ile jednostka prowadzi gospodarkę magazynową),
  • protokołem przyjęcia zwrotu lub reklamacji towaru / usługi.

Protokół przyjęcia niezbędny jest dla celów księgowych, ale również potwierdzenia braku innych roszczeń ze strony kupującego. Nie ma znaczenia czy chodzi o zwrot w terminie 10 lub 14 dni od dnia dokonania zakupu na odległość w przypadku sprzedaży konsumenckiej, czy też o zwroty dobrowolnie uznawane przez sprzedającego za zasadne, czy też o uznanie reklamacji towaru lub o uznanie za zasadne stwierdzenie niezgodności towaru z umową. W wszystkich tych przypadkach dochodzi bowiem do roszczenia ze strony kupującego o zwrot świadczenia wzajemnego (z reguły pieniędzy) oraz do przyjęcia reklamowanego towaru na stan.
Protokół jest również podstawą korekty ewidencjonowanej za pomocą kasy fiskalnej. Zwroty towarów i uznane reklamacje towarów i usług, które skutkują zwrotem całości lub części należności (zapłaty) z tytułu sprzedaży, ujmuje się w ewidencji sporządzanej w związku z prowadzeniem kasy fiskalnej. Ewidencja zawierać powinna:

  1. datę sprzedaży;

  2. nazwę towaru lub usługi pozwalającą na jednoznaczną ich identyfikację i ewentualnie opis towaru lub usługi stanowiący rozwinięcie tej nazwy;

  3. termin dokonania zwrotu towaru lub reklamacji towaru lub usługi;

  4. wartość brutto zwracanego towaru lub wartość brutto towaru lub usługi będących przedmiotem reklamacji oraz wartość podatku należnego - w przypadku zwrotu całości należności z tytułu sprzedaży;

  5. zwracaną kwotę (brutto) oraz odpowiadającą jej wartość podatku należnego - w przypadku zwrotu części należności z tytułu sprzedaży;

  6. dokument potwierdzający dokonanie sprzedaży;

  7. protokół przyjęcia zwrotu towaru lub reklamacji towaru lub usługi podpisany przez sprzedawcę i nabywcę.

Protokół powinien być zatem każdorazowy sporządzany i dołączany do ewidencji. Protokołów powinna być ta sama ilość, co zapisów. W przypadku braku możliwości sporządzenia protokołu, podatnik powinien co najmniej sporządzić notatkę, wskazującą na przyczynę, która powoduje brak sporządzonego i podpisanego przez obie strony transakcji protokołu.

Podstawa prawna

Par. 3 ust. 4 rozporządzenia z dnia 14 marca 2013 r. w sprawie kas rejestrujących (Dz. U. 2013, poz. 363)

Nota prawna

PAMIĘTAJ! Gdy wypełnisz formularz - przeczytaj go uważnie w wersji ostatecznej lub skonsultuj się ze specjalistą! Udostępnione przez nas wzory druków, formularzy, pism, deklaracji lub umów należy zawsze właściwie przetworzyć, uzupełnić lub dopasować do swojej sytuacji.

Pamiętaj, że podpisując dokument kształtujesz nim swoje prawa lub obowiązki, zatem zachowaj należytą uwagę przy zmianach i jego wypełnianiu. Ze względu na niepowtarzalność każdej czynności, samodzielnie lub na podstawie opinii specjalisty musisz ocenić, czy wykorzystany formularz zastał zastosowany przez Ciebie odpowiednio do stanu faktycznego, prawnego lub zamierzonego celu.

Płatny
ePUAP
Eksport do DOC
Eksport do XML
Eksport do PDF

Zostań resellerem fillup

Dołącz do programu resellerskiego i zostań specjalistą od przyjaznych formularzy, e-deklaracji i e-administracji, ponieważ fillup to formalności wypełnione.