PK-KPiR PK - polecenie księgowania - dowód księgowy KPiR

Druk PK-KPiR PK - polecenie księgowania - dowód księgowy KPiR

0(0)
1408
Wersja: 27.02.2020

Do czego stosuje się PK-KPiR

Prowadzący uproszczoną księgowość rozliczają koszty, których nie mają możliwości obejmować standardowymi dowodami zewnętrznymi. Koszty rozliczane są w takim przypadku co do zasady dowodami wewnętrznymi, jednak są one wystawiane wyłącznie w określonych przypadkach. Oprócz nich jednak istnieją sytuacje, gdy księgowanie odbywa się na podstawie dokumentu ogólnego wewnętrznego, który nie zawiera minimalnej ilości danych księgowych lub jest dokumentem ogólnym, posiadającym większą grupę informacji o poniesionych lub ponoszonych wydatkach. W takim przypadku, aby dany dokument rozksięgować zastosować można polecenie księgowania, oznaczone osobnym numerem, pod które podłącza się dokument będący podstawą jego wystawienia. 

PK wystawić można m.in. w przypadku księgowania rat amortyzacyjnych lub rozliczania składek ZUS, funduszu pracy za pracodawcę lub osoby współpracujące, PPK opłacanych zbiorczą kwotą. 

Należy zadbać, by noty zawierały co najmniej następujące informacje:

a) wiarygodne określenie wystawcy,

b) datę wystawienia dowodu oraz datę lub okres dokonania operacji gospodarczej,

c) przedmiot operacji gospodarczej i jego wartość oraz ilościowe określenie, jeżeli przedmiot operacji jest wymierny w jednostkach naturalnych,

d) podpisy osób uprawnionych do prawidłowego udokumentowania operacji gospodarczych

Dokument powinien zostać oznaczony numerem lub w inny sposób umożliwiający powiązanie dowodu z zapisami księgowymi dokonanymi na jego podstawie.

Podstawa prawna

PAR. 12 PKT 5 ROZPORZĄDZENIA z dnia 23 grudnia 2019 r. MINISTRA FINANSÓW W SPRAWIE PROWADZENIA PODATKOWEJ KSIĘGI PRZYCHODÓW I ROZCHODÓW (Dz.U. z 2019 r. poz. 2544).

Nota prawna

PAMIĘTAJ! Gdy wypełnisz formularz - przeczytaj go uważnie w wersji ostatecznej lub skonsultuj się ze specjalistą! Udostępnione przez nas wzory druków, formularzy, pism, deklaracji lub umów należy zawsze właściwie przetworzyć, uzupełnić lub dopasować do swojej sytuacji.

Pamiętaj, że podpisując dokument kształtujesz nim swoje prawa lub obowiązki, zatem zachowaj należytą uwagę przy zmianach i jego wypełnianiu. Ze względu na niepowtarzalność każdej czynności, samodzielnie lub na podstawie opinii specjalisty musisz ocenić, czy wykorzystany formularz zastał zastosowany przez Ciebie odpowiednio do stanu faktycznego, prawnego lub zamierzonego celu.

Płatny
ePUAP
Eksport do XML
Eksport do PDF

Zostań resellerem fillup

Dołącz do programu resellerskiego i zostań specjalistą od przyjaznych formularzy, e-deklaracji i e-administracji, ponieważ fillup to formalności wypełnione.