PzZ Potwierdzenie złożenia zabezpieczenia

Druk PzZ Potwierdzenie złożenia zabezpieczenia

2.0(1)
481
Wersja: 27.08.2015
Obowiązuje od 01.10.2015

Do czego stosuje się PzZ

Zabezpieczenie podlega zwrotowi na rzecz osoby uprawnionej, jeżeli właściwy organ celny stwierdzi, że dług, na którego zostało złożone pokrycie, wygasł albo nie będzie już mógł powstać.

Zabezpieczenie w gotówce, wpłacone w kasie jednostki organizacyjnej urzędu celnego, może zostać odebrane w kwocie nominalnej w każdym urzędzie celnym w przypadku, o którym mowa w ust. 1 pouczenia, i po zwrocie oryginału potwierdzenia. Zabezpieczenie to wpłacone na bankowy rachunek sum depozytowych Izby Celnej w Krakowie w banku krajowym, w oddziale instytucji kredytowej, w placówce pocztowej, w spółdzielczej kasie oszczędnościowo-kredytowej, w biurze usług płatniczych lub w instytucji płatniczej albo wpłacone na ten rachunek w wykonaniu polecenia przelewu, realizacji czeku gotówkowego albo rozrachunkowego, może być zwrócone w kwocie nominalnej przez Izbę Celną w Krakowie w przypadku, o którym mowa w ust. 1 pouczenia oraz po uzyskaniu przez tę Izbę z banku krajowego prowadzącego jej rachunek wyciągu bankowego potwierdzającego uznanie tego rachunku kwotą zabezpieczenia.

Zabezpieczenie złożone w postaci dokumentów mających wartość płatniczą może być zwrócone w urzędzie

celnym, w którym zostało złożone, w przypadku, o którym mowa w ust. 1 pouczenia.

W przypadku zagubienia oryginału potwierdzenia złożenia zabezpieczenia podlegające zwrotowi

zabezpieczenie może zostać zwrócone osobie uprawnionej w urzędzie celnym, w którym zostało złożone, po czasie 2 miesięcy od dnia złożenia w tym urzędzie oświadczenia osoby uprawnionej o zagubieniu

oryginału potwierdzenia.

Podstawa prawna

Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 14 lipca 2015 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie sposobu złożenia zabezpieczenia w formie depozytu w gotówce (Dz.U. 2015 poz. 1057).

Nota prawna

PAMIĘTAJ! Gdy wypełnisz formularz - przeczytaj go uważnie w wersji ostatecznej lub skonsultuj się ze specjalistą! Udostępnione przez nas wzory druków, formularzy, pism, deklaracji lub umów należy zawsze właściwie przetworzyć, uzupełnić lub dopasować do swojej sytuacji.

Pamiętaj, że podpisując dokument kształtujesz nim swoje prawa lub obowiązki, zatem zachowaj należytą uwagę przy zmianach i jego wypełnianiu. Ze względu na niepowtarzalność każdej czynności, samodzielnie lub na podstawie opinii specjalisty musisz ocenić, czy wykorzystany formularz zastał zastosowany przez Ciebie odpowiednio do stanu faktycznego, prawnego lub zamierzonego celu.

Płatny
ePUAP
Eksport do XML
Eksport do PDF

Zostań resellerem fillup

Dołącz do programu resellerskiego i zostań specjalistą od przyjaznych formularzy, e-deklaracji i e-administracji, ponieważ fillup to formalności wypełnione.