Pracodawca jest zobowiązany do prowadzenia rejestru wypadków przy pracy. Powinien zawierać:
Dopóki w zakładzie pracy nie wydarzył się żaden wypadek, nie ma konieczności zakładania rejestru, jednak należy mieć przygotowany druk na wypadek kontroli.
Okoliczności i przyczyny wypadku ma ustalać powołany przez pracodawcę zespół powypadkowy, w którego skład wchodzą: pracownik służby bezpieczeństwa i higieny pracy oraz inspektor pracy. Po otrzymaniu wiadomości o wypadku zespół jest zobowiązany przystąpić do ustalenia okoliczności i przyczyn wypadku:
Protokół ustalenia okoliczności i przyczyn wypadku powinien zostać sporządzony nie później niż w ciągu 14 dni od dnia uzyskania zawiadomienia o wypadku.
Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 1 lipca 2009 r. w sprawie ustalania okoliczności i przyczyn wypadków przy pracy (Dz.U. Nr 105, poz. 870).
PAMIĘTAJ! Gdy wypełnisz formularz - przeczytaj go uważnie w wersji ostatecznej lub skonsultuj się ze specjalistą! Udostępnione przez nas wzory druków, formularzy, pism, deklaracji lub umów należy zawsze właściwie przetworzyć, uzupełnić lub dopasować do swojej sytuacji.
Pamiętaj, że podpisując dokument kształtujesz nim swoje prawa lub obowiązki, zatem zachowaj należytą uwagę przy zmianach i jego wypełnianiu. Ze względu na niepowtarzalność każdej czynności, samodzielnie lub na podstawie opinii specjalisty musisz ocenić, czy wykorzystany formularz zastał zastosowany przez Ciebie odpowiednio do stanu faktycznego, prawnego lub zamierzonego celu.
Dołącz do programu resellerskiego i zostań specjalistą od przyjaznych formularzy, e-deklaracji i e-administracji, ponieważ fillup to formalności wypełnione.