WoPMDW Wniosek o przeksięgowanie mylnie dokonanej wpłaty

Druk WoPMDW Wniosek o przeksięgowanie mylnie dokonanej wpłaty

0(0)
0
Wersja: 20.06.2016
Obowiązuje od 20.06.2016

Do czego stosuje się WoPMDW

Wniosek o przeksięgowanie mylnie dokonanej wpłaty należy złożyć do Urzędu Skarbowego, niezwłocznie po wykryciu błędnie dokonanej płatności, do którego trafiły pieniądze. 

Wniosek powinien zawierać: 

- urząd skarbowy, w którym ma zostać złożony wniosek,

- dane identyfikacyjne tj. numer PESEL lub NIP, nazwę pełną lub nazwisko, pierwsze imię oraz datę urodzenia oraz podając adres siedziby lub zamieszkania,

- treść i oświadczenie, a w nich: dana i wysokość mylnej wpłaty; numery rachunku bankowego, z którego dokonano przelew oraz na który ma zostać przeksięgowana płatność, tytuł przeksięgowania płatności,

- imię, nazwisko oraz podpis wnioskodawcy lub osoby reprezentującej, a także datę wypełnienia.

Pouczenie:

- Formularz należy wypełnić na maszynie, komputerowo lub dużymi, drukowanymi literami czarnym lub niebieskim kolorem.

- Podatnik wypełnia tylko pola jasne wniosku, pola ciemnie wypełnia Urząd Skarbowy.

- Wniosek należy złożyć niezwłocznie, po dokonaniu mylnego przelewu. Osobiście, przez pełnomocnika lub nadać w urzędzie pocztowym.

Podstawa prawna

1. Ustawa z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2013 r. poz. 330 ze zm.), 2. Zarządzenie Nr 20 Ministra Finansów z dnia 31 marca 2015 r. w sprawie zasad rachunkowości i planów kont dla organów podatkowych podległych Ministrowi Finansów, w zakresie poboru i rozliczenia podatków, opłat, wpłat z zysku przedsiębiorstw państwowych i jednoosobowych spółek Skarbu Państwa oraz innych niepodatkowych nalezności budżetowych, do których ustalania lub określania są uprawnione organy podatkowe (Dz. Urz. Min. Fin. z 2015 r. poz. 20).

Nota prawna

PAMIĘTAJ! Gdy wypełnisz formularz - przeczytaj go uważnie w wersji ostatecznej lub skonsultuj się ze specjalistą! Udostępnione przez nas wzory druków, formularzy, pism, deklaracji lub umów należy zawsze właściwie przetworzyć, uzupełnić lub dopasować do swojej sytuacji.

Pamiętaj, że podpisując dokument kształtujesz nim swoje prawa lub obowiązki, zatem zachowaj należytą uwagę przy zmianach i jego wypełnianiu. Ze względu na niepowtarzalność każdej czynności, samodzielnie lub na podstawie opinii specjalisty musisz ocenić, czy wykorzystany formularz zastał zastosowany przez Ciebie odpowiednio do stanu faktycznego, prawnego lub zamierzonego celu.

Płatny
ePUAP
Eksport do XML
Eksport do PDF

Zostań resellerem fillup

Dołącz do programu resellerskiego i zostań specjalistą od przyjaznych formularzy, e-deklaracji i e-administracji, ponieważ fillup to formalności wypełnione.