Potwierdzenie posiadania lub utraty obywatelstwa mogą uzyskać osoby, które:
Dokumenty wymagane:
Posiadanie i utratę obywatelstwa ustala wojewoda właściwy ze względu na miejsce zamieszkania lub ostatnie miejsce zamieszkania na terytorium RP albo w przypadku cudzoziemca - konsul, właściwy dla miejsca zamieszkania.
Obywatel polski nie może utracić obywatelstwa polskiego, chyba że sam się go zrzeknie, na co musi uzyskać zgodę Prezydenta RP. Utrata obywatelstwa następuje po upływie 30 dni od dnia wydania zgody przez Prezydenta.
Decyzja jest wydawana w terminie miesiąca lub w sprawach szczególnie skomplikowanych nie później niż w ciągu 2 miesięcy. Od wydanej decyzji służy odwołanie do Ministra Spraw Wewnętrznych za pośrednictwem wojewody w terminie 14 dni od dnia doręczenie decyzji.
Ustawa z dnia 2 kwietnia 2009 r. o obywatelstwie polskim (Dz. U. z 2012 r., poz. 161 z późn. zm.); Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 7 sierpnia 2012 r. w sprawie wzoru formularza wniosku o potwierdzenie posiadania lub utraty obywatelstwa polskiego (Dz. U. z 2012 r., poz. 925).
PAMIĘTAJ! Gdy wypełnisz formularz - przeczytaj go uważnie w wersji ostatecznej lub skonsultuj się ze specjalistą! Udostępnione przez nas wzory druków, formularzy, pism, deklaracji lub umów należy zawsze właściwie przetworzyć, uzupełnić lub dopasować do swojej sytuacji.
Pamiętaj, że podpisując dokument kształtujesz nim swoje prawa lub obowiązki, zatem zachowaj należytą uwagę przy zmianach i jego wypełnianiu. Ze względu na niepowtarzalność każdej czynności, samodzielnie lub na podstawie opinii specjalisty musisz ocenić, czy wykorzystany formularz zastał zastosowany przez Ciebie odpowiednio do stanu faktycznego, prawnego lub zamierzonego celu.
Dołącz do programu resellerskiego i zostań specjalistą od przyjaznych formularzy, e-deklaracji i e-administracji, ponieważ fillup to formalności wypełnione.