Wniosek o wydanie odpisu aktu stanu cywilnego lub zaświadczenia o zamieszczonych lub niezamieszczonych w rejestrze stanu cywilnego danych dotyczących wskazanej osoby składa się w dowolnym urzędzie stanu cywilnego na terenie całego kraju.
We Wrocławiu jest to:
Urząd Stanu Cywilnego
Dział Wydawania Odpisów i Zaświadczeń z Rejestru Stanu Cywilnego
ul. P. Włodkowica 20
parter, pok. 2
tel. +48 71 777 91 82
faks +48 71 777 91 52
e mail: usc@um.wroc.pl
Wniosek można złożyć w następującej formie:
Wniosek należy opatrzyć czytelnym podpisem.
Wysokość opłaty skarbowej:
Zwolnienia z opłaty skarbowej określa ustawa z dnia 16 listopada 2006r. o opłacie skarbowej.
Płatności można dokonać :
Gmina Wrocław, pl. Nowy Targ 1-8 50-141 Wrocław
PKO Bank Polski S.A. 82 1020 5226 0000 6102 0417 7895 podając w tytule przelewu rodzaj dokumentu za który została uiszczona opłata skarbowa i kogo ten dokument dotyczy (np. odpis skrócony aktu małżeństwa Jana Nowaka)
Termin i sposób załatwienia sprawy:
Wymagane wnioski i dokumenty:
- ustawa prawo o aktach stanu cywilnego z dnia 29 września 1986 r. (t.j. Dz. U z 2011 r.- nr 212, poz. 1264) - ustawa o opłacie skarbowej z dnia 16 listopada 2006 r. (tj. Dz.U z 2012 r. poz. 1282) - Kodeks postępowania administracyjnego z dnia 14 czerwca 1960 r. (t.j. Dz.U. z 2013r. poz. 267) - Rozporządzenie Ministra Finansów z dn. 28.09.2007 r. w sprawie zapłaty opłaty skarbowej (Dz.U. z 2007 r. nr 187, poz. 130) - Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 25.10.2010 r. w sprawie zasad rachunkowości i planu kont dla organów podatkowych jednostek samorządu terytorialnego ( Dz.U. z 2010 r. nr 208, poz. 1375) - Konwencja Nr 16 sporządzona w Wiedniu dnia 09 września 1976 roku dotycząca wydawania wielojęzycznych odpisów skróconych aktów stanu cywilnego ( Dz.U z 2004 r. nr 166, poz. 1735)
PAMIĘTAJ! Gdy wypełnisz formularz - przeczytaj go uważnie w wersji ostatecznej lub skonsultuj się ze specjalistą! Udostępnione przez nas wzory druków, formularzy, pism, deklaracji lub umów należy zawsze właściwie przetworzyć, uzupełnić lub dopasować do swojej sytuacji.
Pamiętaj, że podpisując dokument kształtujesz nim swoje prawa lub obowiązki, zatem zachowaj należytą uwagę przy zmianach i jego wypełnianiu. Ze względu na niepowtarzalność każdej czynności, samodzielnie lub na podstawie opinii specjalisty musisz ocenić, czy wykorzystany formularz zastał zastosowany przez Ciebie odpowiednio do stanu faktycznego, prawnego lub zamierzonego celu.
Dołącz do programu resellerskiego i zostań specjalistą od przyjaznych formularzy, e-deklaracji i e-administracji, ponieważ fillup to formalności wypełnione.