WOWAC-Wr Wniosek o wydanie odpisu aktu stanu cywilnego Wrocław

Druk WOWAC-Wr Wniosek o wydanie odpisu aktu stanu cywilnego Wrocław

3.4(5)
988
Wersja: 19.05.2017
Obowiązuje od 19.05.2017

Do czego stosuje się WOWAC-Wr

Wniosek o wydanie odpisu aktu stanu cywilnego  lub zaświadczenia o zamieszczonych lub niezamieszczonych w rejestrze stanu cywilnego danych dotyczących wskazanej osoby składa się w dowolnym urzędzie stanu cywilnego na terenie całego kraju.
We Wrocławiu jest to:
Urząd Stanu Cywilnego
Dział Wydawania Odpisów i Zaświadczeń z Rejestru Stanu Cywilnego
ul. P. Włodkowica 20
parter, pok. 2
tel. +48 71  777 91 82
faks +48 71 777 91 52
e mail: usc@um.wroc.pl

Wniosek można złożyć w następującej formie:

  •     osobiście w urzędzie stanu cywilnego
  •     drogą pocztową
  •     faksem lub e mailem w formie skanu wniosku
  •     za pomocą platformy ePUAP.

Wniosek należy opatrzyć czytelnym podpisem.

Wysokość opłaty skarbowej:

  •     odpis zupełny aktu stanu cywilnego – 33 zł
  •     odpis skrócony aktu stanu cywilnego – 22 zł
  •     odpis skrócony aktu stanu cywilnego na druku wielojęzycznym – 22 zł
  •     zaświadczenie o zamieszczonych lub niezamieszczonych w rejestrze stanu cywilnego danych dotyczących wskazanej osoby – 24 zł
  •     pełnomocnictwo – 17 zł

Zwolnienia z opłaty skarbowej określa ustawa z dnia 16 listopada 2006r. o opłacie skarbowej.

Płatności można dokonać :

  •     gotówką lub kartą płatniczą w kasach automatycznych znajdujących się na parterze Urzędu Stanu Cywilnego
  •     przelewem na konto :

    Gmina Wrocław, pl. Nowy Targ 1-8 50-141 Wrocław
PKO Bank Polski S.A. 82 1020 5226 0000 6102 0417 7895 podając w tytule przelewu rodzaj dokumentu za który została uiszczona opłata skarbowa i kogo ten dokument dotyczy (np. odpis skrócony  aktu małżeństwa Jana Nowaka)

Termin i sposób załatwienia sprawy:

  •     Odpisy aktów stanu cywilnego sporządzonych w USC we Wrocławiu - wydaje się niezwłocznie.

  •     Odpisy aktów stanu cywilnego sporządzonych w innych USC przeniesione już rejestru stanu cywilnego - wydaje się niezwłocznie

  •     Odpisy aktów stanu cywilnego wymagające uprzedniego zamówienia w innym USC – wydaje się w  terminie do 10 dni roboczych.

  •     Zaświadczenia o zamieszczonych lub niezamieszczonych w rejestrze stanu cywilnego danych dotyczących wskazanej osoby - wydaje się niezwłocznie, a w przypadkach wymagających prowadzenia postępowania wyjaśniającego – do 10 dni roboczych

Wymagane wnioski i dokumenty:

  •     wniosek
  •     dokument wykazujący interes prawny - w przypadku osób, które nie są rodzicami, dziadkami, dziećmi, wnukami, rodzeństwem lub małżonkiem osoby, której akt dotyczy
  •     oryginał pełnomocnictwa lub urzędowo poświadczony odpis pełnomocnictwa, jeżeli wnioskodawca działa przez pełnomocnika
  •     oryginał dowodu uiszczenia opłaty skarbowej lub wydruk (skan wydruku)  przelewu bankowego.

http://bip.um.wroc.pl

Podstawa prawna

- ustawa prawo o aktach stanu cywilnego z dnia 29 września 1986 r. (t.j. Dz. U z 2011 r.- nr 212, poz. 1264) - ustawa o opłacie skarbowej z dnia 16 listopada 2006 r. (tj. Dz.U z 2012 r. poz. 1282) - Kodeks postępowania administracyjnego z dnia 14 czerwca 1960 r. (t.j. Dz.U. z 2013r. poz. 267) - Rozporządzenie Ministra Finansów z dn. 28.09.2007 r. w sprawie zapłaty opłaty skarbowej (Dz.U. z 2007 r. nr 187, poz. 130) - Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 25.10.2010 r. w sprawie zasad rachunkowości i planu kont dla organów podatkowych jednostek samorządu terytorialnego ( Dz.U. z 2010 r. nr 208, poz. 1375) - Konwencja Nr 16 sporządzona w Wiedniu dnia 09 września 1976 roku dotycząca wydawania wielojęzycznych odpisów skróconych aktów stanu cywilnego ( Dz.U z 2004 r. nr 166, poz. 1735)

Nota prawna

PAMIĘTAJ! Gdy wypełnisz formularz - przeczytaj go uważnie w wersji ostatecznej lub skonsultuj się ze specjalistą! Udostępnione przez nas wzory druków, formularzy, pism, deklaracji lub umów należy zawsze właściwie przetworzyć, uzupełnić lub dopasować do swojej sytuacji.

Pamiętaj, że podpisując dokument kształtujesz nim swoje prawa lub obowiązki, zatem zachowaj należytą uwagę przy zmianach i jego wypełnianiu. Ze względu na niepowtarzalność każdej czynności, samodzielnie lub na podstawie opinii specjalisty musisz ocenić, czy wykorzystany formularz zastał zastosowany przez Ciebie odpowiednio do stanu faktycznego, prawnego lub zamierzonego celu.

Płatny
ePUAP
Eksport do XML
Eksport do PDF

Zostań resellerem fillup

Dołącz do programu resellerskiego i zostań specjalistą od przyjaznych formularzy, e-deklaracji i e-administracji, ponieważ fillup to formalności wypełnione.