
Wniosek o stwierdzenie nadpłaty podatku ma prawo złożyć podatnik:
osoba fizyczna,
osoba prawna,
jednostka organizacyjna bez osobowości prawnej,
kwestionujący kwotę pobranego przez płatnika podatku.
Wniosek należy złożyć do naczelnika lub dyrektora właściwego urzędu skarbowego:
osobiście w urzędzie,
pocztą (list polecony),
elektronicznie.
Na wniosku należy umieścić informacje takie jak: dane wnioskodawcy (nazwisko, imię / nazwa, adres zamieszkania, NIP / PESEL), wskazać adresata wniosku oraz wybrać właściwy urząd skarbowy. Trzeba również podać rodzaj podatku, wskazać okres / okresy i je wymienić oraz określić, o co wnosi się na wniosku. Formularz powinien zawierać dokładne uzasadnienie oraz ewentualne załączniki dodane do wniosku.
Jeżeli prawidłowość skorygowanego zeznania (deklaracji) nie budzi wątpliwości, organ podatkowy zwraca nadpłatę bez wydania decyzji stwierdzającej nadpłatę. W przeciwnym wypadku Urząd Skarbowy wszczyna postępowanie kończące się wydaniem decyzji w sprawie stwierdzenia nadpłaty.
art. 75 § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa
PAMIĘTAJ! Gdy wypełnisz formularz - przeczytaj go uważnie w wersji ostatecznej lub skonsultuj się ze specjalistą! Udostępnione przez nas wzory druków, formularzy, pism, deklaracji lub umów należy zawsze właściwie przetworzyć, uzupełnić lub dopasować do swojej sytuacji.
Pamiętaj, że podpisując dokument kształtujesz nim swoje prawa lub obowiązki, zatem zachowaj należytą uwagę przy zmianach i jego wypełnianiu. Ze względu na niepowtarzalność każdej czynności, samodzielnie lub na podstawie opinii specjalisty musisz ocenić, czy wykorzystany formularz zastał zastosowany przez Ciebie odpowiednio do stanu faktycznego, prawnego lub zamierzonego celu.
Dołącz do programu resellerskiego i zostań specjalistą od przyjaznych formularzy, e-deklaracji i e-administracji, ponieważ fillup to formalności wypełnione.