WZIN-T Wniosek o zmianę imienia i nazwiska Toruń

Druk WZIN-T Wniosek o zmianę imienia i nazwiska Toruń

0(0)
464
Wersja: 28.08.2013

Do czego stosuje się WZIN-T

Dokumenty od Wnioskodawcy:

  • Wniosek z uzasadnieniem (składa się Kierownikowi USC właściwemu ze względu na miejsce pobytu stałego wnioskodawcy, osoby zamieszkałe za granicą mogą złożyć wniosek za pośrednictwem Konsula RP, wnioskodawca przedstawia do wglądu dokument stwierdzający tożsamość)
  • Odpisy aktów stanu cywilnego (odpowiednio; odpis zupełny aktu urodzenia, odpis zupełny aktu małżeństwa, odpisy zupełne aktów urodzeń małoletnich dzieci, jeżeli zmiana nazwiska rozciąga się na dzieci (do wniosku nie dołącza się odpisów akt stanu cywilnego, jeżeli zostały sporządzone w USC, w którym osoba ubiega się o zmianę nazwiska (imienia)
  • Inne dokumenty uzasadniające zmianę nazwiska (imienia)  
  • Powiadomienie lub zaświadczenie o nadaniu numeru PESEL, jeżeli dokument tożsamości wnioskodawcy nie zawiera tego numeru. 

Opłata skarbowa:                  

  • 37 zł.  od wydanej decyzji o zmianie imienia  lub nazwiska

Termin i tryb realizacji odpowiedzi:

Termin załatwienia sprawy wynosi 1 miesiąc.
Sprawa wymaga przeprowadzenia postępowania administracyjnego.

Tryb odwoławczy:

Odwołanie do Wojewody Kujawsko-Pomorskiego za pośrednictwem tutejszego urzędu  w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji.

Uwagi:
Wniosek składa się osobiście.
Dopuszczalne jest złożenie wniosku bez zachowania wskazanej formy, pod warunkiem dokonania tej czynności w formie pisemnej z podpisem notarialnie poświadczonym.  

http://www.bip.torun.pl

Podstawa prawna

- ustawa z dnia 17 października 2008 r. o zmianie imienia i nazwiska (Dz. U. Nr 220, poz. 1414 ze zm) - ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej ( t.j. Dz.U. z 2012 r. poz.1282 ) - Kodeks postępowania administracyjnego z dnia 14 czerwca 1960 r. (t.j. Dz.U. z 2013 r. poz. 267 )

Nota prawna

PAMIĘTAJ! Gdy wypełnisz formularz - przeczytaj go uważnie w wersji ostatecznej lub skonsultuj się ze specjalistą! Udostępnione przez nas wzory druków, formularzy, pism, deklaracji lub umów należy zawsze właściwie przetworzyć, uzupełnić lub dopasować do swojej sytuacji.

Pamiętaj, że podpisując dokument kształtujesz nim swoje prawa lub obowiązki, zatem zachowaj należytą uwagę przy zmianach i jego wypełnianiu. Ze względu na niepowtarzalność każdej czynności, samodzielnie lub na podstawie opinii specjalisty musisz ocenić, czy wykorzystany formularz zastał zastosowany przez Ciebie odpowiednio do stanu faktycznego, prawnego lub zamierzonego celu.

Płatny
ePUAP
Eksport do XML
Eksport do PDF

Zostań resellerem fillup

Dołącz do programu resellerskiego i zostań specjalistą od przyjaznych formularzy, e-deklaracji i e-administracji, ponieważ fillup to formalności wypełnione.