Uwaga! Druk nieaktualnyAktualny druk: ZUS RD-8 Wniosek w sprawie postępowania egzekucyjnego - wersja papierowa
ZUS RD-8 (archiwalny) Wniosek w sprawie postępowania egzekucyjnego

Druk ZUS RD-8 (archiwalny) Wniosek w sprawie postępowania egzekucyjnego

0(0)
1116
Wersja: 21.11.2013

Do czego stosuje się ZUS RD-8

Wnioskodawca składając ZUS RD-8 może wnioskować o:

  • wstrzymanie postępowania egzekucyjnego,

  • zawieszenie postępowania egzekucyjnego,

  • wstrzymanie czynności egzekucyjnych.

  • uchylenie czynności egzekucyjnych w postępowaniu egzekucyjnym,

  • zwolnienie spod egzekucji składnika majątkowego,

  • umorzenie postępowania egzekucyjnego,

  • skargę na czynności egzekucyjne,

  • zarzuty w postępowaniu egzekucyjnym,

  • lub inny wniosek, którego treść wnioskodawca ma podać.

Część formularza dotyczącą danych identyfikacyjnych wnioskodawcy, danych adresowych wnioskodawcy: adres zamieszkania, dane adresowe wnioskodawcy, adres do korespondencji wypełnia się w przypadku, gdy wnioskodawcą jest pełnomocnik płatnika składek lub podmiot inny niż płatnik składek, np. spadkobierca, osoba trzecia.
W części dotyczącej danych płatnika składek należy podać numery NIP i REGON, jeżeli nie nadano tych numerów albo jednego z nich, należy wpisać PESEL lub serię i numer dowodu osobistego lub paszportu albo innego dokumentu potwierdzającego tożsamość obywatela UE.

Podanie numeru telefonu oraz adresu poczty elektronicznej nie jest obowiązkowe.
Wypełniając wniosek nie trzeba podać symbolu państwa, jeżeli wniosek będzie zgłaszany w formie papierowej.
Wniosek można złożyć w formie papierowej w Oddziale lub Inspektoracie ZUS.

Podstawa prawna

Ustawa z dnia 13 października 1998 r. o systemie ubezpieczeń społecznych (tekst jednolity - Dz. U. z 2009 r. Nr 205, poz. 1585 ze zm.)

Nota prawna

PAMIĘTAJ! Gdy wypełnisz formularz - przeczytaj go uważnie w wersji ostatecznej lub skonsultuj się ze specjalistą! Udostępnione przez nas wzory druków, formularzy, pism, deklaracji lub umów należy zawsze właściwie przetworzyć, uzupełnić lub dopasować do swojej sytuacji.

Pamiętaj, że podpisując dokument kształtujesz nim swoje prawa lub obowiązki, zatem zachowaj należytą uwagę przy zmianach i jego wypełnianiu. Ze względu na niepowtarzalność każdej czynności, samodzielnie lub na podstawie opinii specjalisty musisz ocenić, czy wykorzystany formularz zastał zastosowany przez Ciebie odpowiednio do stanu faktycznego, prawnego lub zamierzonego celu.

Płatny
ePUAP
Eksport do XML
Eksport do PDF

Zostań resellerem fillup

Dołącz do programu resellerskiego i zostań specjalistą od przyjaznych formularzy, e-deklaracji i e-administracji, ponieważ fillup to formalności wypełnione.