WUOOK Wypowiedzenie umowy o świadczenie usług odbioru odpadów komunalnych (wywozu śmieci)

Druk WUOOK Wypowiedzenie umowy o świadczenie usług odbioru odpadów komunalnych (wywozu śmieci)

0(0)
1342
Wersja: 10.05.2013

Do czego stosuje się WUOOK

Od 1 lipca 2013r. gminy będą zawierały  umowy na wywóz odpadów komunalnych w imieniu wszystkich właścicieli nieruchomości. Aby nie płacić podwójnie, należy wypowiedzieć indywidualną umowę z firmą, która obecnie odbiera śmierci.

Od tego dnia zacznie obowiązywać ustawa z dn. 01.07.2011r. o zmianie ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach. Właścicielem odpadów stanie się gmina, a nie my, i to ona będzie odpowiedzialna za zapewnienie ich odbioru od mieszkańców. Za wywóz będą pobierane opłaty.

W przypadku braku wypowiedzenia umowy w stosownym czasie, możemy zostać obciążeni dalszymi opłatami za śmieci przez dotychczasową firmę.

Aby wypowiedzieć umowę należy:

  •  sprawdzić zapis dotyczący okresu wypowiedzenia umowy (jeśli np. wynosi 3 miesiące to wypowiedzenie należy złożyć do 31.03.2013r.). Pismo należy podpisać i przesłać do firmy, z którą mamy podpisaną umowę na wywóz śmieci,
  • wypełnić druk oświadczenie o wypowiedzeniu umowy na odbiór odpadów(we wniosku należy podać nr posiadanej umowy oraz dzień jej zawarcia a także zaznaczyć obowiązujący okres wypowiedzenia),
  •  zadbać o potwierdzenie złożenia wypowiedzenia.

Składający:

Właściciel nieruchomości (współwłaściciel, użytkownik wieczysty oraz jednostka organizacyjna i osoby posiadające nieruchomość w zarządzie lub użytkowaniu, a także inne podmioty władające nieruchomością). 

Termin i miejsce składania:

Deklarację należy wysłać pocztą na adres Biura Związku Międzygminnego Aglomeracji Poznań lub złożyć w delegaturze Związku znajdującej się na terenie gminy lub miasta albo w Biurze ZM GOAP w terminie:

  • do 3 czerwca 2013r. – dla pierwszej deklaracji, 
  •  w ciągu 14 dni od dnia zamieszkania na danej nieruchomości pierwszego mieszkańca lub powstania na danej nieruchomości odpadów komunalnych.

W przypadku zmiany danych będących podstawą ustalenia wysokości należnej opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi lub określonej w deklaracji ilości odpadów komunalnych powstających na danej nieruchomości, właściciel nieruchomości jest zobowiązany złożyć w sposób pisany w powyższym punkcie nową deklarację w terminie 14 dni od dnia wystąpienia zmiany.

Podstawa prawna

Ustawa z dnia 13 września 1996 o utrzymaniu porządku i czystości w gminach (tekst jednolity Dz. U. 17.02.2012, poz.391 ze zm.) Ustawa z dnia 1 lipca 2011 r. o zmianie ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2011 r., Nr 152, poz. 897)

Nota prawna

PAMIĘTAJ! Gdy wypełnisz formularz - przeczytaj go uważnie w wersji ostatecznej lub skonsultuj się ze specjalistą! Udostępnione przez nas wzory druków, formularzy, pism, deklaracji lub umów należy zawsze właściwie przetworzyć, uzupełnić lub dopasować do swojej sytuacji.

Pamiętaj, że podpisując dokument kształtujesz nim swoje prawa lub obowiązki, zatem zachowaj należytą uwagę przy zmianach i jego wypełnianiu. Ze względu na niepowtarzalność każdej czynności, samodzielnie lub na podstawie opinii specjalisty musisz ocenić, czy wykorzystany formularz zastał zastosowany przez Ciebie odpowiednio do stanu faktycznego, prawnego lub zamierzonego celu.

Płatny
ePUAP
Eksport do DOC
Eksport do XML
Eksport do PDF

Zostań resellerem fillup

Dołącz do programu resellerskiego i zostań specjalistą od przyjaznych formularzy, e-deklaracji i e-administracji, ponieważ fillup to formalności wypełnione.