ZOiS Zestawienie obrotów i sald

Druk ZOiS Zestawienie obrotów i sald

0(0)
1069
Wersja: 23.07.2015

Do czego stosuje się ZOiS

Na podstawie zapisów na kontach księgi głównej sporządza się na koniec każdego okresu sprawozdawczego, nie rzadziej niż na koniec miesiąca, zestawienie obrotów i sald, które zawiera co najmniej:

  • symbole lub nazwy kont;

  • salda kont na dzień otwarcia ksiąg rachunkowych, obroty za okres sprawozdawczy i narastająco od początku roku obrotowego oraz salda na koniec okresu sprawozdawczego;

  • sumę sald na dzień otwarcia ksiąg rachunkowych, obrotów za okres sprawozdawczy i narastająco od początku roku obrotowego oraz sald na koniec okresu sprawozdawczego.

Zestawienie uzgadniane jest co do wartości obrotów z obrotami dziennika lub obrotami zestawienia obrotów dzienników częściowych.

O ile dla kont księgi głównej obowiązkowo sporządzać należy nie tylko zestawienie sald, ale również obrotów, to taki obowiązek nie istnieje w przypadku ksiąg pomocniczych. Co najmniej na dzień zamknięcia ksiąg rachunkowych sporządza się zestawienia sald wszystkich kont ksiąg pomocniczych, a na dzień inwentaryzacji zestawienia sald inwentaryzowanej grupy składników aktywów. Zestawienia ksiąg pomocniczych nie muszą zatem zawierać zestawienia obrotów, a jedynie sald.

Zestawienie pełni dodatkową rolę inwentaryzacyjną. Jednostki, które nie prowadziły działalności, sporządzają wykaz składników aktywów i pasywów (inwentarz), potwierdzony ich inwentaryzacją. W pozostałych jednostkach natomiast rolę inwentarza spełnia zestawienie obrotów i sald kont księgi głównej oraz zestawienia sald kont ksiąg pomocniczych sporządzone na dzień zamknięcia ksiąg rachunkowych.

Podstawa prawna

Art. 18 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz.U. 1994 Nr 121 poz. 591 ze zm.)

Nota prawna

PAMIĘTAJ! Gdy wypełnisz formularz - przeczytaj go uważnie w wersji ostatecznej lub skonsultuj się ze specjalistą! Udostępnione przez nas wzory druków, formularzy, pism, deklaracji lub umów należy zawsze właściwie przetworzyć, uzupełnić lub dopasować do swojej sytuacji.

Pamiętaj, że podpisując dokument kształtujesz nim swoje prawa lub obowiązki, zatem zachowaj należytą uwagę przy zmianach i jego wypełnianiu. Ze względu na niepowtarzalność każdej czynności, samodzielnie lub na podstawie opinii specjalisty musisz ocenić, czy wykorzystany formularz zastał zastosowany przez Ciebie odpowiednio do stanu faktycznego, prawnego lub zamierzonego celu.

Płatny
e-wysyłka
Eksport do XML
Eksport do PDF

Zostań resellerem fillup

Dołącz do programu resellerskiego i zostań specjalistą od przyjaznych formularzy, e-deklaracji i e-administracji, ponieważ fillup to formalności wypełnione.